28.5 C
Castelldefels
sábado, julio 24, 2021

Una campanya amb el lema “A casa, Calçot de Gavà”, vol impulsar la promoció del ceballot local

‘intenta compensar el descens en les vendes dels calçots cultivats al parc agrari del Baix Llobregat, com a conseqüència de les restriccions de l’covid-19.

“A casa, Calçot de Gavà” és el lema amb què l’Ajuntament vol promoure els ‘ceballots’, de manera que un plat culinari habitual de les barbacoes prèvies a la primavera s’instal•li a la cuina de les cases gavanencas.

La promoció de es basarà essencialment en la divulgació de diferents vídeos-receptes seguides per cinc restauradors del territori.

L’alcaldessa de la ciutat, ha comentat que malgrat les dificultats inherents a la pandèmia, s’han buscat “alternatives per poder gaudir d’un producte de primera qualitat i a el mateix temps de la bona cuina des de casa”.

Les restriccions derivades del coronavirus estan castigant durament a la vintena de famílies de Gavà que conreen el producte perquè la seva sortida natural és la restauració, que habitualment suposa entre el 80% i el 90% de les vendes.

Josep Pañella, president de la Cooperativa Agropecuària de Gavà, ha explicat als mitjans que la producció de calçots durant aquesta campanya “s’acosta als cinc milions d’unitats”.

La diferència entre el calçot de Valls i el cibulet de Delta del Llobregat rau essencialment “en la seva dolçor, gràcies a el terreny sorrenc on ho cultivem”.

Enviado desde Correo para Windows 10

Related Articles

1 Comentario

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
2,831SeguidoresSeguir
18,100suscriptoresSuscribirte
- Publicidad -

Latest Articles