Els set municipis amb
Els set municipis amb. La demarcació de Barcelona té 11 dels 50 municipis amb l’habitatge més car de l’estat espanyol, segons l’últim índex de preus d’Idealista. Sitges, Sant Cugat del Vallès, Barcelona, Castelldefels, Esplugues de Llobregat, el Masnou i Vilassar de Mar són entre els 25 municipis de més de 20.000 habitants més cars d’Espanya per comprar-hi una casa.
Les tres primeres (Sitges, Sant Cugat i Barcelona) superen els 4.000 euros per metre quadrat. Al darrere, dins del top 50 del rànquing de ciutats més cares, també hi ha Gavà, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Molins de Rei.

Segons IdealistaEls municipis més cars de Catalunya
1Sitges (4.265 euros/m2)
2Sant Cugat del Vallès (4.075 euros/m2)
3Barcelona (4.063 euros/m2)
4Castelldefels (3.632 euros/m2)
5Esplugues de Llobregat (3.500 euros/m2)
6El Masnou (3.375 euros/m2)
7Vilassar de Mar (3.294 euros/m2)
Una dada impactant és que cinc dels sis municipis més cars de l’estat són a les Balears, i d’aquests, quatre són a Eivissa. Sant Josep de Sa Talaia i Santa Eulària des Riu són els dos més cars i els únics que superen els 6.000 €/m2.
Els catalans hem de destinar gairebé nou anys de sou per pagar l’habitatge
Preus
En el cas de la demarcació de Barcelona la xifra encara és més alta: el temps necessari per pagar la hipoteca s’enfila fins als 9,6 anys

Els set municipis amb
Els catalans hem de destinar gairebé nou anys de sou per pagar l’habitatge, segons un estudi de Fotocasa i Infojobs que recull dades de l’any passat. En concret, cal destinar íntegrament 8,6 anys de sou brut, la xifra més alta de l’última dècada.
Aquesta xifra encara s’enfila més en el cas de la demarcació de Barcelona. El temps necessari per pagar la hipoteca s’enfila fins als 9,6 anys. Això tenint en compte que de mitjana, un habitatge de 80 metres quadrats costa 238.000 euros, i que el salari mitjà no arriba als 25.000.
Pots seguir-nos també: Instagram i Facebook
Encuentra más noticias. La Prensa