Ingredients per a 6 persones
Un pop d’aproximadament 1,5 kg
Un parell de moniatos
Una ceba
50 ml de brandi
50 ml d’oli d’oliva verge extra
15 gr de gingebre fresc ratllat
Cinc grams d’herbes provençals (o qualsevol altra barreja d’herbes)
Tres branquetes de romaní
Sal i Pebre negre mòlt
Sal en escates
Preparació fàcil
Partim d’un pop congelat, que posem a descongelar des de la nit anterior.
Ho rentem bé.
Posar aigua a bullir amb el brandi i la ceba partida, i «espantar» el pop (ficar-lo i treure’l 3 vegades seguides a l’aigua bullint)
Deixeu coure el pop durant uns 40 minuts, fins que en punxar la part superior d’una de les potes es noti tendre.
Apartar l’olla del foc, tapar-la i deixar-hi reposar el pop uns 20 minuts.
Preparar el puré de moniato: posar l’oli amb les herbes aromàtiques a foc mitjà-baix, quan estigui calent afegir-hi el moniato tallat a daus i el gingebre ratllat.
Cuinar el moniato fins que es pugui desfer fàcilment. Escorreu l’oli i reserveu-ho. Aixafar el moniato amb una forquilla fins a formar un puré.
Separar les potes del pop, del cap, amb unes tisores i deixar-les senceres.
Posar una graella o paella al foc, greixar i afegir les potes del pop. Cuinar per tota la superfície.
Muntarem cada plat amb una o dues potes de pop regades amb una mica de l’oli infusionat amb les herbes aromàtiques, i unes escates de sal.
Acompanyar-ho amb el puré de moniato com a guarnició.
Per fer l’oli infusionat amb herbes aromàtiques, posem l’oli en una olla a foc mitjà i hi afegim la barreja d’herbes provençals i les branquetes de romaní.
Pots seguir-nos també: Instagram i Facebook
Encuentra más Recetas la Prensa