27.2 C
Castelldefels
domingo, junio 26, 2022
spot_imgspot_imgspot_img
0,00€

No hay productos en el carrito.

Els maquinistes d’FGC havien insistit que les vies no estaven en condicions òptimes

Les vies no estaven en condicions

Les vies no estaven en condicions. L’accident mortal d’aquest dilluns per un descarrilament a Sant Boi de Llobregat manté tallada la línia que connecta Martorell, Manresa i Igualada amb Barcelona. En concret, el tall és entre les estacions de Sant Boi i Molí Nou, cosa que pot alentir uns deu minuts els trajectes habituals. Poc abans de la mitjanit, els Bombers han aconseguit treure el cos del maquinista que va morir després que el seu tren xoqués contra un vagó de mercaderies.

Al tren hi anaven una vuitantena llarga de passatgers. La majoria van poder sortir pel seu propi peu i els van donar l’alta allà mateix, però a una desena els van haver d’hospitalitzar. Cap d’ells està greu. El que de moment continua sense aclarir-se són les causes d’un descarrilament que ha estat el primer accident mortal de la història dels Ferrocarrils de la Generalitat, per tant, el primer en més de 40 anys. Els equips tècnics d’FGC fa més de 12 hores que analitzen sobretot els carrils i els eixos –és a dir, les rodes– del vagó afectat.Thanks for watching!PUBLICIDAD 

Aquest ha estat el primer accident mortal a la història dels Ferrocarrils de la Generalitat, per tant, el primer en més de 40 anys. // EFE - Quique García
Aquest ha estat el primer accident mortal a la història dels Ferrocarrils de la Generalitat, per tant, el primer en més de 40 anys. // EFE – Quique García

El tren s’estava desviant just en el moment de l’accident

RAC1 us pot explicar diversos dels detalls que s’estan tenint en compte per aclarir les causes de l’accident. El primer és que el vagó de mercaderies que va bolcar i va causar l’accident mortal ho va fer just al damunt d’un canvi d’agulles, és a dir, el punt en què un tren pot canviar de via. De fet, el comboi sinistrat estava desviant-se just en aquell canvi per deixar la via principal lliure perquè passessin els trens de viatgers. És una maniobra habitual que fan els mercants a l’estació de Sant Boi de Llobregat.

A banda, RAC1 us avançava dissabte a la nit que els maquinistes havien avisat, amb molta insistència des de feia dues setmanes, que les vies en aquell punt no estaven en condicions òptimes de circulació. De fet, dilluns, abans de l’accident, els trens havien de passar-hi a un màxim de 30 km/h. És un element que també s’haurà d’aclarir: si el tren de mercaderies complia aquesta limitació de velocitat.

El tren s'estava desviant just en el moment de l'accident. // ACN - Àlex Recolons
El tren s’estava desviant just en el moment de l’accident. // ACN – Àlex Recolons

Quatre possibles factors que podrien determinar la causa del descarrilament

Això ja suma tres possibles factors: un problema amb el canvi d’agulla, un possible defecte del carril i el compliment o no de la velocitat marcada. Però un altre factor podria ser un problema als eixos del vagó accidentat, construït el 1990 i que transportava unes 40 tones de potassa. De fet, la locomotora dièsel que encapçalava el tren no va sortir de la via, però sí que ho va fer aquest vagó.

En tot cas, la responsabilitat sobre l’estat de la infraestructura (sigui de la base, de les vies o dels canvis d’agulla) i també dels trens és de Ferrocarrils de la Generalitat, que gestiona integralment aquesta línia. Per tot plegat, la secció d’UGT de Ferrocarrils demana que s’obri una investigació independent i fiable per aclarir les causes de l’accident.

Hi ha diversos factors que podrien determinar la causa del descarrilament. // ACN - Jordi Pujolas
Hi ha diversos factors que podrien determinar la causa del descarrilament. // ACN – Jordi Pujolas

Els trens carregats de potassa comparteixen vies amb els trens de viatgers

El tren que va descarrilar venia carregat de potassa des del ramal de mercaderies de Súria, al Bages, i anava al port de Barcelona. Fins a Sant Boi de Llobregat, aquests combois comparteixen vies amb tots els trens de viatgers d’FGC que surten o arriben a la plaça Espanya de Barcelona, un fet habitual a la xarxa ferroviària que també es dóna a bona part de les línies de Rodalies que gestionen Adif i Renfe a Catalunya.

En concret, en el cas de la línia Llobregat-Anoia d’FGC, hi circulen els anomenats ‘potassers’, per la càrrega que porten, i també trens que transporten cotxes fabricats a la factoria de SEAT que també es transporten fins al Port, on s’embarquen a vaixells.

Al punt que el vagó va bolcar hi ha dos canvis d'agulla consecutius // Imatge: Google
Al punt que el vagó va bolcar hi ha dos canvis d’agulla consecutius // Imatge: Google

En el cas concret del tipus de tren accidentat, cada dia circulen tres combois d’aquestes característiques entre Súria i el port de Barcelona, i els propers mesos s’ha d’incrementar fins a set diaris, per un acord entre FGC i l’empresa ICL que gestiona les mines del Bages.

Pots seguir-nos també: Instagram i Facebook

Encuentra más noticias  la Prensa

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,365SeguidoresSeguir
19,800SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?