6.1 C
Castelldefels
sábado, diciembre 3, 2022
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
0,00€

No hay productos en el carrito.

El preu dels aliments continua pujant i anirà a més de cara a Nadal

El preu dels aliments pujant

El preu dels aliments pujant les matèries primeres agràries, com els olis, els cereals o la carn – segons l’índex de preus dels aliments de la FAO – va pujar a l’octubre un 30% respecte a l’any passat. Els preus dels aliments al món estan al seu nivell més alt des del juliol del 2011.

Hi ha diversos motius per aquesta escalada: les condicions meteorològiques adverses que dificulten les collites, l’encariment dels fertilitzants, sumat als elevadíssims costos de l’energia i el transport. Uns costos que ja s’han començat a traslladar a la cistella de la compra. De fet, l’IPC del mes d’octubre se situa en el 5,5%.

Segons l’IPC, l’aliment bàsic que més han pujat aquest any és l’oli amb un 22%, perquè hi ha hagut menys producció en les collites i la demanda s’ha disparat.

L’aigua, els refrescos i els sucs s’han incrementat un 7,6%. Puja també el preu de la carn: el xai, el pollastre o el cabrit. Es paguen més cars també els ous, un 4% més que a principis d’any i també paguem més cara la fruita i les hortalisses (3,5%).

A l’altra cara de la moneda, paguem més barats, el peix (-2,7%) i el sucre (-2,5%)

Els preus es noten al mercat i, aviat, als supermercats

Als mercats, els consumidors expliquen que fa mesos que paguen més cars alguns productes i els paradistes confirmen que cada setmana actualitzen tarifes, sobretot carnissers i peixaters, que aquests dies, per cert, ja estan començant a fer comandes per als dinars de les festes de Nadal, davant el risc que carn i peix es disparin encara més d’aquí uns dies.

L’increment de preus també s’ha començat a traslladar als lineals dels supermercats, tot i que les grans cadenes, en un sector de molta competència, es resisteixen a apujar tarifes. Roger Gaspa, secretari general de CEDAC, el Consell d’Empreses Distribuïdores d’Alimentació de Catalunya, explica que els preus s’han mantingut històricament estables, i que ara tot el sector de la distribució treballa per intentar repercutir al menys possible i al més tard possible, els increments de preu al producte final.

Amb tot, el cas és que l’encariment de les matèries primeres, l’energia i el transport, ha forçat grans fabricants espanyols i multinacionals d’arreu del món a tocar preus, ara o el 2022.

Han anunciat possibles pujades Nestlé, el fabricant d’arrossos Ebro Foods, Danone, Campofrío o Coca Cola. També Pepsico. Directius de la multinacional que han estat aquests dies a Barcelona han confirmat a TV3 que els increments de preu els fa plantejar quina part dels costos poden absobir i quina han de repercutir als consumidors. Athina Kanioura, cap d’Estratègia i Transformació Mundial de PepsiCo, ressalta: «Hem de tocar preus. Absorbirem una part dels costos i els nostres proveïdors n’absorbiran una altra part. Entre tots ho analitzarem per trobar un preu final de venda».

L’encariment de les matèries primeres i l’increment dels costos energètics i logístics està provocant tensions en tota la cadena de subministrament dels aliments.

Pots seguir-nos també: Instagram i Facebook

Encuentra más noticias La Prensa

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,588SeguidoresSeguir
20,300SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?
Verificado por MonsterInsights