DEMANAR CITA ONLINE AL CAP
Ja es pot demanar cita online al CAP a través d’internet o de l’aplicació La Meva Salut, amb el codi identificador de la targeta sanitària. El nou sistema farà escollir el motiu, com malaltia, vacunació, tramitar una baixa o fins i tot renovar el pla de medicació, entre molts altres.
La baixa es podrà tramitar telemàticament en tres casos: quan impliqui un problema de traumatologia, quan la persona sigui a urgències i també quan estigui hospitalitzada.
L’objectiu és evitar temps d’espera i fer més eficient l’assistència sanitària, de manera que es dediqui més temps per fer assistència sanitària, i fer menys burocràcia.
«Desburocratitzar» la feina de metges i infermeres
A més, tothom tindrà un auxiliar administratiu assignat, igual que ara té metge i infermera. Part de la seva feina serà estalviar paperassa al metge.
També vetllar, per exemple, per facilitar la gestió de les proves del pacient una tasca que fins ara havia de dur a terme el mateix usuari.
Segons Gemma Craywinckel, directora del CatSalut, la intenció és «desburocratitzar» la feina de metges i infermeres, que ha assegurat que «fa temps» que és «un dels grans problemes«:
«El que es busca és que no facin allò per lo qual no són necessaris ni és la seva feina ni és la seva satisfacció professional.»
«No treballen menys a partir d’ara, no els hi reduirem l’horari, però certament estaven fent tot un seguit de coses que no eren transcendents des del punt de vista clínic.»
Baixar de 72 hores, objectiu pendent
Craywinckel ha dit que el nou sistema no implica que s’escurcin els objectius marcats de donar resposta en menys de 72 hores, que ha admès que encara no es podrà aconseguir en molts CAP:
«Era un objectiu i segueix sent-lo, i ens hi volem apropar el màxim possible, és un objectiu que els CAP tenen, però voldria separar-ho de l’eina i posar-lo en el context que hi ha ara, en el que serà difícil tenir resposta en menys de 48 hores o 72.»
Telemàticament es podrà agafar dia i hora, però explicant el motiu de la consulta, i només quan realment calgui que ens visiti un metge o un infermer.
A la pràctica, es podrà continuar demanant hora per telèfon, al taulell o via la web de cita prèvia, on es faran més evidents els canvis.
Problemes de salut que no siguin urgents
El sistema està destinat a atendre problemes de salut queno requereixin una atenció immediata i urgent, o fer una consulta administrativa o una revisió preventiva. Segons el motiu, el sistema donarà una resposta, que no sempre serà una visita presencial; per això caldrà explicar el motiu de la consulta.
Es podrà programar directament una visita al centre d’atenció primària (CAP) de referència amb els professionals de medicina de família, pediatria i infermeria que cadascú tingui assignats, i amb altres professionals de la salut, com ara el personal administratiu d’atenció ciutadana.