20.7 C
Castelldefels
viernes, septiembre 29, 2023
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
0,00€

No hay productos en el carrito.

Els treballadors de Desigual voten avui si treballen 4 dies a la setmana amb menys sou

Aquest dijous 500 treballadors de la seu central de Desigual a Barcelona voten si accepten treballar de dilluns a dijous amb una reducció de sou, però no proporcional a la reducció d’hores. Perquè tiri endavanat, caldrà que hi votin a favor almenys dos de cada tres treballadors.

En cas d’una victòria del sí, els empleats passaran a treballar de dilluns a dijous amb un dia de teletreball. Això correspon a una reducció del 13% de temps i a una retallada del sou del 6,5%. És la proposta de l’empresa, que assegura que compensa els empleats assumint la meitat de l’impacte.

Desigual, que va tenir pèrdues l’any passat, nega que sigui un estalvi de costos i assegura que l’objectiu de la mesura és afavorir la conciliació, la flexibilitat i el benestar del treballador.

«L’objectiu és que la nostra gent estigui millor, que tinguem més conciliació, més flexibilitat, que és cap on va el món. Ens servirà per mantenir el talent i atreure’n», va assegurar la directora de recursos humans de Desigual, Coral Alcaraz.

Els treballadors han format una comissió per resoldre dubtes perquè no hi ha un comitè d’empresa. Però la proposta té el rebuig frontal de la UGT, que denuncia que la votació no té garanties i denuncia que és il·legal perquè vulnera l’Estatut dels Treballadors.https://www.ccma.cat/324/embed/destacat-noticia/3122061/


La setmana laboral de 4 dies, més enllà de Desigual

La Covid ha tornat a posar sobre la taula el debat sobre la jornada laboral de 4 dies a la setmana, amb horaris més flexibles. Ja s’obre pas en diversos països tant d’Europa com de la resta del món i ara comença a arribar a casa nostra, amb altres exemples que se sumen al de l’empresa del sector tèxtil.

L’altra empresa que ha proposat reduir la setmana laboral a 4 dies és Telefónica. L’empresa de telecomunicacions també té damunt la taula la reducció de temps i sou.

En aquest cas, empresa i sindicats han pactat, via conveni col·lectiu, una prova pilot de quatre dies a la setmana amb una reducció del 15% del salari (era del 20%, però la companyia la compensa assumint-ne un 5%). El període de prova va començar aquesta setmana i s’allargarà fins a finals d’any. A Catalunya, només 10 treballadors dels 250 a qui anava dirigida la iniciativa s’hi han apuntat.

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,871SeguidoresSeguir
21,200SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?
Verificado por MonsterInsights