La nova beguda
La nova beguda. Tres empreses productores de Ponent han unit esforços per recuperar la menta i la farigola per crear dues begudes naturals edulcorades amb mel. Sota el nom de Mà de Sant, aquesta nova aposta gastronòmica vol esdevenir una alternativa saludable als refrescos habituals.
Es tracta d’un projecte de cooperació per fomentar el consum i la difusió dels aliments de proximitat. La iniciativa és fruit de la col·laboració entre l’empresa familiar Torrons i Mel Alemany d’Os de Balaguer amb els productors d’herbes aromàtiques i culinàries Dverd de Vilanova del Segrià i la fàbrica Click&Brew de Torrefarrera.
Llegeix també
Les sis begudes més saludables després de l’aigua
La Vanguardia
Mà de Sant es vincula als mètodes tradicionals, en els quals la farigola i la menta es feien servir en elaboracions naturals. «El gust és molt autèntic, l’aroma és totalment de farigola, i té un poder evocatiu molt fort, et porta automàticament al bosc. I la de menta és molt particular perquè la fem amb menta fresca», explica Xavi Homs, ideòleg del producte.
La nova beguda
El gust és molt autèntic, l’aroma és totalment de farigola, i té un poder evocatiu molt fort
Xavi Homs
ideòleg de Mà de Sant
La beguda és un refresc sense gas, baix en calories i endolcit amb mel. En el cas de la beguda de farigola amb mel, Homs destaca en una entrevista a l’ACN que és «única al mercat» malgrat que sigui una herba arrelada al territori.
Herbes fresques i sense conservants
«El mètode d’elaboració no és gens senzill», entre altres coses perquè no es fa a partir de concentrats, explica Xavi Homs, que deixa clar que «fer un refresc és fàcil si no et preocupen les calories, la química o els conservants».
La nova beguda
Mà de Sant es comercialitza des d’aquest mes d’agost en el format d’ampolles de 33 centilitres.
Fer un refresc pot arribar a ser molt senzill si no et preocupen les calories, la química o els conservants
Xavi Homs
ideòleg de Mà de Sant
La beguda té l’origen en el projecte personal de l’igualadí Xavi Homs, que creu que ara mateix hi ha poca varietat de refrescos: «Vaig pensar que seria una bona idea elaborar un refresc diferent dels que et trobes al supermercat». La seva decisió d’apostar per firmes lleidatanes va sorgir durant el procés d’investigació per trobar un productor adient.
Mentre que Click&Brew ja està avesada a la creació de begudes, per Torrons i Mel Alemany el projecte ha estat un repte perquè no havien treballat mai en l’elaboració d’una beguda.
La nova beguda
«És lluny de la nostra proposta, però ens va semblar interessant», ha explicat el gerent, Ferran Alemany, que subratlla que «entre els tres fem un producte molt interessant».
RAC1