Quatre millons d’euros
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per quatre milions d’euros (IVA inclòs) un contracte per a la redacció dels projectes bàsic i de construcció de dues noves vies a sumar a les dues ja existents entre les estacions de Castelldefels i el Prat de Llobregat. Aquesta és una de les actuacions que més impacte tindrà en l’augment de capacitat de la xarxa de totes les que estan recollides en el Pla de Rodalies 2020-2030.
L’actuació, duta a terme a través d’Adif, duplicarà fins a quatre vies la capacitat de la xarxa d’un trajecte que registra la major densitat de trànsit en el corredor sud de la xarxa ferroviària de l’entorn de Barcelona. En concret, en el tram entre la capital catalana i Sant Vicenç de Calders per la línia de la costa, el corredor de mitjana distància, és el que més viatgers registra de la xarxa ferroviària d’ample convencional a Espanya.
Al costat d’una major capacitat, el projecte dotarà de major flexibilitat a la gestió del trànsit ferroviari, desplegant dues vies més entre Castelldefels i El Prat de Llobregat, amb la finalitat de separar els trànsits regionals dels de Rodalies. Amb això, s’incrementaran les velocitats i es reduiran els temps de viatge dels serveis regionals procedents de Tarragona i Lleida, així com dels serveis semidirectes de la línia R2 de Rodalies amb destinació Sant Vicenç de Calders.
Quatre millons d’euros
En l’actualitat, aquest trànsit es canalitza per una via doble, obligant als serveis regionals sense parades intermèdies entre Castelldefels i Barcelona-Sants a adaptar les seves marxes als trens de Rodalies que, en la seva gran majoria, tenen parada en les successives estacions.
Partint de la futura configuració amb quatre vies de les estacions de Castelldefels, Gavà i el Prat de Llobregat, per a completar la quàdruple via es redactarà l’ampliació del nombre de vies en els trams Castelldefels-Gavà i Gavà-el Prat. Addicionalment, s’inclourà la modificació de l’esquema de vies de la capçalera costat Sants de l’estació del Prat.
La redacció dels projectes ara licitada es distribueix en dues etapes:
– En la primera, amb una durada de 24 mesos, es definiran els projectes d’implantació de via quàdruple, tant de plataforma, com de via i energia, així com el tancament exterior del tram.
Quatre millons d’euros
– En una segona fase, de 12 mesos, s’elaboraran els informes i es realitzaran les actuacions de suport tècnic.
Aquesta actuació podrà ser cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i contribueix a la consecució de l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9 (Indústria, Innovació i Infraestructura), que té entre les seves metes el desenvolupament d’infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat.
Redacció / Fotos: Mitma-Arxiu-Ajuntaments-Renfe