Fruiteries i verduleries
Fruiteries i verduleries. Tretze fruiteries i verduleries de de Viladecans s’han adherit al Pacte pel Clima impulsat per l’Ajuntament, promovent el consum de productes de temporada i de proximitat cultivats al Parc Agrari del Baix Llobregat. Aquesta acció ajuda a reduir l’impacte ambiental, ja que els aliments de proximitat generen menys contaminació en el seu transport i redueixen el malbaratament alimentari.
Amb l’eslògan “A Viladecans tenim uns productes d’estiu boníssims. Aprofita’ls al màxim”, la iniciativa ofereix, des del passat mes de juny, consells per conèixer i aprofitar les fruites i verdures de temporada, com el cogombre, el carbassó, l’albergínia, el pebrot, la pera, la síndria, el meló, el tomàquet cherry de Viladecans, la mongeta tendra, la nectarina, el préssec, la figaflor, la pruna i l’albercoc.
Fruiteries i verduleries
A més, l’Ajuntament organitzarà dos tallers de cuina monogràfics centrats en el carbassó i el tomàquet, dos productes típics de l’horta local. Els tallers es duran a terme a Ca n’Amat els dies 27 de juny i 2 de juliol a les 18 hores respectivament. Per assistir-hi, cal fer la inscripció prèvia.
Fruiteries i verduleries
Aquestes accions es prolongaran durant la resta d’estacions per conscienciar sobre l’origen dels aliments i el seu impacte ambiental. Menjar aliments de proximitat no només evita el transport des de llargues distàncies, sinó que també redueix el malbaratament alimentari perquè són més frescos i no es panseixen tan ràpidament. Els restaurants locals com Cal Mingo i Can Martí Pb també estan compromesos amb els productes del Parc Agrari.
Redacció / Fotos: Aj. Viladecan