13.6 C
Castelldefels
sábado, enero 25, 2025
0,00€

No products in the cart.

Marxa lenta de centenars de taxistes pel centre de Barcelona contra les VTC

Marxa lenta

Marxa lenta. Nova jornada de mobilització del sector del taxi per protestar contra l'»amenaça» de les empreses de vehicles de transport amb conductor (VTC). Centenars de taxistes convocats per Èlite Taxi han arrencat una marxa lenta pel centre de Barcelona, que ha sortit cap a tres quarts d’11 de les Torres Venecianes de la plaça Espanya. Els vehicles es dirigeixen per la Gran Via cap a la cruïlla amb el passeig de Gràcia on pensen aturar-se fins a la una o les dues del migdia.

Amb un nou bloqueig del trànsit al centre de la ciutat, els taxistes denuncien que les plataformes com Bolt, Cabify i Uber no compleixen la llei que regula els requisits que han de complir les VTC.

 «O operen legalment, o no hi haurà pau a Barcelona», ha avisat el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, a l’arrencada de la marxa lenta. 

Marxa lenta

Asseguren que acumulen 5000 sancions en dos anys, i que aquestes recauen en els conductors o en els vehicles però rarament en les plataformes.

«Ni Cabify, ni Uber, ni Bolt», ha assegurat Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, que demana al govern que agilitzi la normativa per regular les VTC.

Els taxistes també recelen de la nova llei que impulsa la Generalitat perquè temen que es permeti donar llicències urbanes des de qualsevol municipi de Catalunya, però que acabin operant a Barcelona. 

Segons Álvarez, hi ha «nombroses» empreses de VTC que estan sol·licitant autoritzacions urbanes per operar a Catalunya:

«Volen entrar per la porta del darrere de la legislació catalana a través de les autoritzacions autonòmiques del Gran Turisme.»

Marxa lenta

Álvarez també ha criticat que Cabify hagi llençat una campanya publicitària «menyspreant» el servei del taxi: «No permetrem que aquest flagrant intent d’acorralar-nos prosperi», ha assegurat.

Dimecres passat, Cabify va instal·lar 200 maletes davant de Sants per denunciar la manca d’oferta per moure’s per Barcelona. Hi van assistir representants del sector del taxi, que van advertir que estudiaven tornar al carrer com a resposta a aquest «desafiament».
 

Un estira-i-arronsa que no es resol

Els taxistes continuen mobilitzant-se per reclamar una regulació efectiva de les llicències VTC a Barcelona. L’octubre del 2022, la Generalitat va publicar un decret que concretava els requisits que havien de complir els vehicles de transport amb conductor, sobretot de plataformes com Uber, Bolt o Cabify que va generar molt rebombori.

El decret només permetia operar a vehicles de més de 4,9 metres, una mida que només tenen les furgonetes i els cotxes de gamma alta. Això va provocar una allau de protestes del sector: Cabify assegurava que només un 1% dels seus vehicles complien aquest requisit.

Marxa lenta

A més, exigien als conductors una autorització domiciliada a Catalunya i un cotxe adscrit amb un any d’antiguitat. Els vehicles nous havien de tenir etiqueta ambiental zero o ECO i disposar d’una assegurança idèntica a la dels taxis.

Tot això se sumava al fet que el reglament de l’AMB limitava les autoritzacions de VTC a una per cada 30 taxis. Les empreses que gestionen aquests vehicles en van sol·licitar l’anul·lació al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, mentre el sector del taxi celebrava aquestes mesures.

Taxis concentrats a Plaça Espanya (ACN/Miquel Vera)

La decisió de la justícia europea

El 2023, però, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, va dictaminar que el reglament que regulava els vehicles de transport amb conductor (VTC) a Barcelona vulnerava les normatives europees.

Segons la resolució, van considerar la limitació de les llicències amb relació al nombre de taxis com a «restriccions a l’exercici de la llibertat d’establiment» però també avalava que es pogués demanar una llicència addicional a aquests vehicles si volien operar. Aquesta sentència oferia llums i ombres per tots dos costats, i va deixar prou satisfetes les dues parts, tant VTC com taxis.

Marxa lenta

El sector del taxi no va trigar gaire a tornar a mobilitzar-se. Només unes setmanes més tard van tornar a bloquejar els carrers de Barcelona per protestar contra aquesta sentència del TJUE.

Ara, els taxistes han tornat a bloquejar els carrers de Barcelona per protestar contra els retards del govern a l’hora d’aplicar mesures per regular les VTC.

En la convocatòria, es dirigeixen al Departament de Transports perquè «compleixi amb el seu compromís i publiqui i validi el decret que regula la intermediació dels serveis de VTC i el taxi, tal com es va comprometre el gener de 2023 i en compliment de la Disposició Final Primera del Decret Legislatiu 9/2022 de VTC».

Nova jornada de mobilització del sector del taxi per protestar contra l'»amenaça» de les empreses de vehicles de transport amb conductor (VTC). Centenars de taxistes convocats per Èlite Taxi han arrencat una marxa lenta pel centre de Barcelona, que ha sortit cap a tres quarts d’11 de les Torres Venecianes de la plaça Espanya. Els vehicles es dirigeixen per la Gran Via cap a la cruïlla amb el passeig de Gràcia on pensen aturar-se fins a la una o les dues del migdia.

Marxa lenta

Amb un nou bloqueig del trànsit al centre de la ciutat, els taxistes denuncien que les plataformes com Bolt, Cabify i Uber no compleixen la llei que regula els requisits que han de complir les VTC.

 «O operen legalment, o no hi haurà pau a Barcelona», ha avisat el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, a l’arrencada de la marxa lenta. 

Asseguren que acumulen 5000 sancions en dos anys, i que aquestes recauen en els conductors o en els vehicles però rarament en les plataformes.

«Ni Cabify, ni Uber, ni Bolt», ha assegurat Tito Álvarez, portaveu d’Élite Taxi, que demana al govern que agilitzi la normativa per regular les VTC.

Els taxistes també recelen de la nova llei que impulsa la Generalitat perquè temen que es permeti donar llicències urbanes des de qualsevol municipi de Catalunya, però que acabin operant a Barcelona. 

Marxa lenta

Segons Álvarez, hi ha «nombroses» empreses de VTC que estan sol·licitant autoritzacions urbanes per operar a Catalunya:

«Volen entrar per la porta del darrere de la legislació catalana a través de les autoritzacions autonòmiques del Gran Turisme.»

Álvarez també ha criticat que Cabify hagi llençat una campanya publicitària «menyspreant» el servei del taxi: «No permetrem que aquest flagrant intent d’acorralar-nos prosperi», ha assegurat.

Dimecres passat, Cabify va instal·lar 200 maletes davant de Sants per denunciar la manca d’oferta per moure’s per Barcelona. Hi van assistir representants del sector del taxi, que van advertir que estudiaven tornar al carrer com a resposta a aquest «desafiament».
 

Un estira-i-arronsa que no es resol

Els taxistes continuen mobilitzant-se per reclamar una regulació efectiva de les llicències VTC a Barcelona. L’octubre del 2022, la Generalitat va publicar un decret que concretava els requisits que havien de complir els vehicles de transport amb conductor, sobretot de plataformes com Uber, Bolt o Cabify que va generar molt rebombori.

El decret només permetia operar a vehicles de més de 4,9 metres, una mida que només tenen les furgonetes i els cotxes de gamma alta. Això va provocar una allau de protestes del sector: Cabify assegurava que només un 1% dels seus vehicles complien aquest requisit.

A més, exigien als conductors una autorització domiciliada a Catalunya i un cotxe adscrit amb un any d’antiguitat. Els vehicles nous havien de tenir etiqueta ambiental zero o ECO i disposar d’una assegurança idèntica a la dels taxis.

Tot això se sumava al fet que el reglament de l’AMB limitava les autoritzacions de VTC a una per cada 30 taxis. Les empreses que gestionen aquests vehicles en van sol·licitar l’anul·lació al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, mentre el sector del taxi celebrava aquestes mesures.

Taxis concentrats a Plaça Espanya (ACN/Miquel Vera)

La decisió de la justícia europea

El 2023, però, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, va dictaminar que el reglament que regulava els vehicles de transport amb conductor (VTC) a Barcelona vulnerava les normatives europees.

Segons la resolució, van considerar la limitació de les llicències amb relació al nombre de taxis com a «restriccions a l’exercici de la llibertat d’establiment» però també avalava que es pogués demanar una llicència addicional a aquests vehicles si volien operar. Aquesta sentència oferia llums i ombres per tots dos costats, i va deixar prou satisfetes les dues parts, tant VTC com taxis.

El sector del taxi no va trigar gaire a tornar a mobilitzar-se. Només unes setmanes més tard van tornar a bloquejar els carrers de Barcelona per protestar contra aquesta sentència del TJUE.

Ara, els taxistes han tornat a bloquejar els carrers de Barcelona per protestar contra els retards del govern a l’hora d’aplicar mesures per regular les VTC.

En la convocatòria, es dirigeixen al Departament de Transports perquè «compleixi amb el seu compromís i publiqui i validi el decret que regula la intermediació dels serveis de VTC i el taxi, tal com es va comprometre el gener de 2023 i en compliment de la Disposició Final Primera del Decret Legislatiu 9/2022 de VTC».

3Cat

Redacció

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,912SeguidoresSeguir
22,200SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?
Verificado por MonsterInsights