11 C
Castelldefels
miércoles, diciembre 1, 2021
spot_imgspot_imgspot_img
0,00 €

No hay productos en el carrito.

L’Escola Edumar, premiada per dissenyar estratègies en favor de la inclusivitat

La Fundació Cercle d’Economia va concedir a l’Escola Edumar un dels premis Ensenyament 2020, els quals reconeixen les millores realitzades en els centres educatius i la relació entre els recursos humans i materials i els resultats que se n’obtenen.

L’Escola Edumar va aconseguir el passat 22 de febrer un guardó com a finalista dels premis d’Ensenyament 2020 que atorga el Cercle d’Economia. El Premi Ensenyament Fundació Cercle d’Economia és un premi que vol «valorar les millores realitzades en els centres educatius en termes relatius, tenint en compte sobretot el valor afegit de les iniciatives i projectes presentats, és a dir, la relació entre els recursos humans, materials i contextuals del centre i els resultats que se n’obtenen».

El projecte premiat de l’Escola Edumar es presentaba sota el títol de “Les estratègies metodològiques en favor de la inclusivitat. Una escola per a tothom, un projecte per a cadascú”. La finalitat d’aquest projecte és segons l’equip directiu de l’escola“atendre la diversitat i garantir les expectatives d’èxit per a tot l’alumnat, siguin quines siguin les seves característiques”.


Aquest projecte d’inclusió “vol potenciar els aprenentatges actius i portar a terme diferents estratègies per desenvolupar les potencialitats individuals i col·lectives. Aquestes estratègies impliquen un canvi en l’avaluació, on l’infant ha de ser part activa a partir d’autoavaluacions, coavaluacions i rúbriques”.

En aquest senti,t el jurat dels premis ha valorat  el caràcter novedós de la avaluació, «una veritable eina d’aprenentatge dels infants”. També ha qüalificat l’Escola Edumar com a «escola molt cohesionada on els infants participen de tots els aspectes de la vida escolar, i on les famílies també hi són una part molt activa”.

Per últim, el jurat va valorar “la relació, la interacció amb l’entorn i una dedicació rellevant al conreu de les arts com els trets esencials del projecte educatiu del centre”. Així mateix,  el jurat va resaltar «el projecte global que cada any presenta el centre amb el lideratge de l’equip directiu”.

Segon premi de la convocatòria Ètica i Ciència 2020

L’Escola Edumar ha aconseguit recentment un altre guardó. Es tracta del segon premi de la convocatòria Ètica i Ciència 2020 que promou la Fundació Grífols. Aquest premi té l’objectiu de promoure la sensibilitat i la reflexió sobre els aspectes ètics de la ciència.

El projecte presentat s’anomena “La importància de les vacunes” i s’està portant a terme als grups de 6è. Aquest inclou activitats diverses relacionades amb la COVID19 i la ciència que ha permès l’ús de vacunes a la nostra societat. Debats sobre l’administració de les vacunes, creació de notícies i recerques relacionades amb el tema, són algunes de les propostes que han portat a terme. Els i les alumnes de 6è s’han implicat en aquest projecte fins al punt de crear activitats per als seus companys i companyes.

Finalista dels premis Baldiri Connexions de la Fundació Carulla

D’altra banda , ‘Escola Edumar també ha estat finalista de la darrera edició del premi Baldiri Connexions de la Fundació Carulla on ha presentat un projecte en el que ha participat l’Agrupació de Cultura Popular de Castelldefels. La finalitat d’aquests premis és “impulsar projectes col·laboratius que tinguin la cultura i les arts com a eixvertebrador i que fomentin la capacitat de resiliencia que necessiten infants i joves per fer front a la pandèmia”.

Related Articles

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,039SeguidoresSeguir
18,800suscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles