14.1 C
Castelldefels
lunes, marzo 4, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
0,00€

No hay productos en el carrito.

Prova de foc per a l’R2 Sud de Rodalies en el primer dia laborable després de l’avaria

Prova de foc

Prova de foc per l’R2 sud de Rodalies. És el primer dia laborable amb el servei restablert després de tres setmanes a causa de l’avaria a l’estació de tren de Gavà.

L’1 de maig una catenària es va trencar i va caure sobre un senyal de seguretat, la qual cosa va provocar que es cremés tot el sistema de comunicacions.

Dissabte es va restablir el servei amb la freqüència de pas habitual, un dia abans del que havia previst la ministra de Transports, Raquel Sánchez.

Els usuaris desconfien que la línia funcioni sense cap incidència per gaire temps. Asseguren que les darreres tres setmanes han estat caòtiques i s’han hagut de carregar de paciència perquè el temps per fer el mateix itinerari amb el bus alternatiu era gairebé el doble.

La Cambra de Comerç de Barcelona ha xifrat en 1.007.044 els viatges afectats entre el 2 de maig i divendres passat a causa d’aquesta avaria.

Prova de foc


Set trens en hora punta

Dissabte es van restablir els serveis habituals a les línies afectades, R2 Sud, Regionals R13, R14, R15, R16 i R17, així com a la línia R2 Nord i R11.

Un cop recuperada la normalitat del servei, els dies feiners circularan set trens per sentit en hora punta i quatre en hora vall. També hi haurà dos trens regionals per hora i sentit.

En el cas dels festius, els viatgers de l’R2 Sud tindran quatre trens per hora i sentit, i dos trens regionals.

Recuperada la normalitat, els dies feiners circularan set trens per sentit en hora punta i quatre en hora vall
Recuperada la normalitat, els dies feiners circularan set trens per sentit en hora punta i quatre en hora vall (ACN/ Carola López)

Prova de foc

Encara no està clar què va provocar l’avaria

El motiu de la incidència encara està per confirmar. En un principi, Renfe va apuntar a la caiguda d’un llamp a la zona com a causa més probable.

L’avaria del quadre de comandament que regula la circulació i la senyalització dels trens de Rodalies ha generat una picabaralla entre el Ministeri de Transports i el govern català. Després d’una reunió entre representants d’Adif, de Renfe i del govern català, la Generalitat va confirmar que faria una investigació pròpia per aclarir els fets.

Tres setmanes després de l’avaria, encara és una incògnita quin va ser el veritable motiu.

Rodalies, la gran damnificada per la febre de l’AVE: 3.700 milions vs. 56.000

L’Estat ha invertit 56.000 milions a l’alta velocitat i només 3.700 a Rodalies, un dèficit que es tardarà anys a poder revertir

Durant els últims vint anys, la prioritat ha estat l’alta velocitat. La febre per inaugurar línies d’AVE a tot l’Estat va començar amb els governs del Partit Popular de José María Aznar i va continuar amb els governs del PSOE.

Espanya es va convertir en el segon país del món amb més quilòmetres d’alta velocitat, després de la Xina, amb un clar damnificat: Rodalies.

L’entitat estatal encarregada de la gestió de les infraestructures ferroviàries espanyoles, Adif, ha invertit fins a 56.000 milions d’euros a l’alta velocitat durant les últimes tres dècades. Una xifra molt diferent de la inversió a Rodalies que, durant el mateix període, és només de 3.700 milions.
 

Prova de foc

La diferència en la inversió no només es fa notar entre xarxes ferroviàries, sinó també territorialment. Dels milions invertits a Rodalies, el 48% es van destinar a Madrid i només un 17% a Rodalies de Barcelona, com s’explica en aquest vídeo:

Revertir aquest dèficit serà costós davant d’una xarxa de Rodalies difícil d’aturar. El primer intent per revertir el dèficit a Rodalies a Catalunya va ser el pla anunciat per Zapatero fa més de 15 anys, del qual no se’n va executar ni una cinquena part.

Ara n’hi ha un altre, el Pla de Rodalies 2020-2030 que preveu 6.000 milions d’inversió en deu anys, del qual, ara com ara, se n’han executat gairebé 1.000. 

Pots seguir-nos també: Instagram i Facebook
Encuentra más noticias. La Prensa 

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,912SeguidoresSeguir
21,600SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?
Verificado por MonsterInsights