8.6 C
Castelldefels
martes, marzo 5, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
0,00€

No hay productos en el carrito.

La millor postura per defecar i evitar el restrenyiment: consells d’una fisioterapeuta

La millor postura per defecar

Segons diferents estudis, la prevalença del restrenyiment se situa entre el 12-20% de la població. És més freqüent en el sexe femení, en persones amb vida sedentària i amb una dieta baixa en líquids i fibra (fruites i verdures). Es calcula que un trànsit o ritme intestinal normal seria un màxim de tres deposicions al dia o un mínim de tres deposicions setmanals.

De forma clínica el restrenyiment és la situació en què una persona presenta menys de tres deposicions a la setmana, coincidint amb presència de femta dura, de poca quantitat o de textura més seca. Malgrat aquesta descripció, però, de forma subjectiva per a la persona que el pateix, es definiria com una disminució del nombre de vegades que evacua la femta, de forma que necessita més esforç defecatori.

La postura de la defecació és important si tenim problemes d'estrenyiment
La postura de la defecació és important si tenim problemes d’estrenyiment.  Free

La millor postura per defecar

Per evitar el restrenyiment, ja ho sabem, cal cuidar l’alimentació, ingerint la quantitat suficient de fruites i verdures riques en fibra. Però també cal tenir en compte alguns consells relatius a la postura i el moment de la defecació, com explica a les xarxes socials Sara Matesanz, que és fisioterapeuta de sòl pelvià especialitzada en salut hormonal, pelviana i salut sexual femenina.

A les seves xarxes socials (a Instagram té més de 53.000 seguidors), dona molts consells sobre els temes de la seva especialitat, i entre ells la defecació, sobretot per a les persones que pateixen restrenyiment. La postura per defecar, com explica Matesanz, és clau: no s’han de posar els peus tocant a terra, com fem habitualment, sinó que és millor aixecar-los en un tamboret, posant el tors estirat, i allargant les exhalacions suaument. Recomana no estar més d’entre tres o cinc minuts asseguts al vàter.Postura per defecar i consells clau:

Sara Matesanz, fisioterapeuta

1

PEUS ELEVATS, ESQUENA RECTA
Posa els peus elevats, sobre una petita paperera o tamboret. A més, cal estar estirat, no encorbat. Així el múscul puborectal, tan important, estigui recte i no doblegat. Si estem encongits o corbats, el múscul es doblega com una mànega per la qual no pot sortir aigua.  

2

RESPIRACIÓ
No facis força aguantant la respiració. És un gest molt típic en persones que pateixen restrenyiment, però no és recomanable. Al contrari, respirar profundament és millor.

3

NO ANAR AL VÀTER A FER ALTRES COSES
Sovint aprofitem el moment per mirar Instagram, llegir, fer altres coses… Matesanz recomana no distreure’s i concentrar-se en el que has anat a fer. S’aconsella no passar més de cinc minuts al vàter.

4

ATENDRE LA CRIDA
Si et venen ganes d’anar al vàter has d’intentar anar-hi sempre, no perdre el moment.
 

5

RELAXACIÓ 
​És un moment en què la relaxació ajuda a evitar l’estrenyiment. 

Tot el que pot dir la femta

I és que la defecació, per molt escatològica, tabú o fins i tot banal que ens sembli, és un moment important per a la nostra salut intestinal. “Quan tens fills, parlar de caca es converteix en la cosa més normal del món: t’expliquen que ha fet dues caques, una de dura, una de tova… i no passa res! De sobte, et fas gran, i sembla que ningú faci caca”, explicava a RAC1.cat Ángela Quintas, llicenciada en química i experta en nutrició clínica i autora de llibres com  El secreto de una buena digestión (Planeta).

Ella reivindica la importància de fixar-nos en la femta. “Hi ha malalties com el càncer de còlon que es detecta en un estadi molt inicial en alguns casos, perquè la persona detecta que té sang a la femta. Si no miro la femta, potser no sé que fa temps que hi tinc sang. És importantíssim!”.Llegeix també

L’experta en nutrició clínica que revela com és la caca perfecta i la millor postura per defecar

ROSANNA CARCELLER ESCUDER

Horizontal

La millor postura per defecar

Quintas, com la fisioterapeuta Sara Matesanz, recomana la postura a la gatzoneta a l’hora de fer les deposicions de femta. “Una amiga farmacèutica que treballava a la Xina em deia que allà no hi havia restrenyiment. Per què? Perquè estan tot el dia a la gatzoneta, vas a veure uns amics i et serveixen el te a terra… Aquí, nosaltres, quants cops ens posem en aquesta postura? Gairebé mai”, ens diu Quintas.

De fet, la postura habitual que tothom té quan s’asseu a la tassa del vàter, ens va en contra, sobretot si tenim restrenyiment: tenim el múscul puborectal al final del còlon, així que quan tenim les cames col·locades està tirant enrere, de forma que el colon s’encorba.

A la Xina  no hi ha restrenyiment. Per què? Perquè estan tot el dia a la gatzoneta

“Si apugem una mica les cames, tenim la verticalitat perfecta, això facilita molt. Si et fixes en els nens petits, sempre es posen a la gatzoneta quan van a fer caca al bolquer”.

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,912SeguidoresSeguir
21,600SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?
Verificado por MonsterInsights