L’AMB posa en marxa
L’AMB posa en marxa. L’area Metropolitana de Barcelona (AMB) posa en funcionament la nova línia de Bus Metropolità Metrobús M5, un servei d’alta freqüència de pas que connecta els municipis de l’eix de la C-245. Concretament, la M5 enllaça Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi de Llobregat amb l’intercanviador de Cornellà de Llobregat, on es pot fer transbordament amb altres transports públics com el metro (L5), el tramvia i Rodalies RENFE.
Aquest territori compta amb més de 350.000 habitants i en ell es van fer més de 27 milions de viatges en Bus Metropolità (dades de l’any 2022).
Des de dilluns 15 de maig, Castelldefels comptarà amb aquesta nova línia M5. Des del passat dimarts 9 de maig, està en funcionament el primer tram de la línia (entre Cornellà i Gavà).
La freqüència de pas d’aquesta nova línia és cada 10 minuts en dies feiners. Els dissabtes, els festius i els dies feiners del mes d’agost, els busos passen cada 15 minuts.
Per poder assumir més viatgers en aquest eix estratègic metropolità, l’AMB ha incorporat nous autobusos híbrids (menys contaminants i més silenciosos) d’alta capacitat a la nova línia. Concretament, es tracta de vehicles articulats de 18 metres, que ofereixen un 30 % més de capacitat que un bus estàndard.
A les parades on es preveu que hi hagi un elevat nombre d’usuaris, s’han instal·lat parades dobles per facilitar l’accés a dos autobusos alhora. Concretament, hi ha 47 parades dobles. A banda, a la majoria de les parades també s’han canviat les marquesines. Les noves disposen d’il·luminació durant la nit i pantalla d’informació a l’usuari amb el temps d’espera.
La nova línia M5, que té la parada d’inici a l’avinguda de Màlaga de Castelldefels i acaba a la carretera d’Esplugues de Cornellà de Llobregat, circula pel nou carril bus que s’ha construït en el marc de les obres d’integració urbana de l’antiga C-245, Avinguda Constitució al seu pas per Castelldefels, i que permetrà una connexió més ràpida un cop finalitzada. Aquesta via ha estat dissenyada amb prioritat semafòrica per al transport públic, de manera que els autobusos tenen prioritat de pas i poden guanyar velocitat comercial i estalviar temps en els trajectes.