12.2 C
Castelldefels
viernes, abril 19, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
0,00€

No hay productos en el carrito.

Només circulen la meitat dels trens a l’R2 Sud per una avaria entre el Prat i Castelldefels

Només circulen la meitat 

Només circulen la meitat Un incendi en un quadre de senyals a l’enclavament de Gavà, ahir a les 9 del vespre, afecta aquest matí la circulació de trens de Rodalies i està alterant la circulació, sobretot a la línia R2 Sud. 

La incidència afecta el sistema de senyalització entre el Prat i Castelldefels. Com que hi poden circular menys trens, el servei s’ha reprogramat.

L‘R2 Sud, entre Sant Vicenç de Calders i Estació de França per Vilanova, és la línia més afectada. La freqüència és ara d’un tren cada 30 minuts entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona i s’han posat reforços puntuals entre Vilanova i Barcelona.

S’han establert reforços puntuals entre la capital del Garraf i Barcelona i Renfe ha indicat que tractarà que els trens que sí que fan aquest recorregut siguin combois de màxima capacitat, és a dir, els que tenen més vagons i, per tant, poden absorbir més passatgers.

A l’estació de Gavà TV3 hi havia passatgers que feia més de mitja hora que esperaven el tren. Alguns han decidit esperar un comboi que no estigués tan ple o deixar estar el trajecte perquè ja no els pagava la pena agafar el tren per arribar allà on tenien previst. 
 

Resignació entre els passatgers 

En Borja entomava amb resignació un problema que el farà arribar amb retard a la feina. «He vist el tren que estava ple de gent i he dit ‘aquí hi passa alguna cosa’. És el que hi ha. A fotre’s i a aguantar-se», lamenta. 

Només circulen la meitat 

L’Anna ha assumit amb resignació els retards

«És veritat que no te’n pots fiar mai. Potser et penses que passarà a dos quarts i passa deu minuts tard», explica l’Anna, usuària habitual de la línia, per anar a treballar al Prat. En una situació similar també es troba l’Aitana: «És el meu primer dia de pràctiques, vaig al Prat i no vull arribar tard», diu, conscient que haver arribat abans per si de cas no és garantia que acabi arribant puntual. 

La Gema ha arribat a Gavà des de Badalona amb un temps de trajecte molt superior al normal per poder anar a la feina. «El recorregut no arriba a l’hora, amb el transbordament que fem a Sants. Doncs fins a Sants, perfecte, però d’allà a Gavà hem tardat una hora i escaig perquè el tren s’ha parat a Bellvitge i no arrencava», es queixa. 

La Leire arribarà tard a una formació
La Leire arribarà tard a una formació

Només circulen la meitat

La Leire, que no arribarà a temps de fer una formació al passeig de Gràcia, comenta que les incidències són el pa de cada dia dels usuaris: 

«Un dia pot tenir justificació, però cada dia, no. Quan no és una hora, és mitja, o si no és que els trens arriben que no pots entrar. Si no és una cosa, és una altra. La gent ja no s’escandalitza ni ningú diu res perquè és el dia a dia». 

A banda, els trens regionals de Tarragona i l’Ebre, els de les línies R13, R14, R15, R16, R17, es desvien pel Penedès per arribar a Barcelona. Amb tot, Renfe no descarta que també s’hi puguin produir retards puntuals per Vilafranca.

La situació també afecta els trens de llarga distància entre Múrcia, el País Valencià i Catalunya. Només passen cinc combois al dia.

Tècnics d’Adif estan treballant per reparar l’avaria, així com detectar-ne les causes.

Tres hores al tren

Només circulen la meitat

Adif va informar de l’avaria dilluns al vespre a través del seu compte a Twitter i va anunciar que els retards serien de minuts. El servei no es va interrompre en cap moment, però els retards es van anar acumulant i en molts casos van ser d’hores.

Ho explicava a Catalunya Ràdio en Manel, que va trigar més de tres hores per anar des de Barcelona a Vilanova. Va arribar a casa de matinada i es queixava de falta d’informació i alternatives: «He parlat amb el conductor i m’ha dit que no sabien fins quan duraria això i que ens tindrien aquí fins que durés. He demanat si podien posar autobusos i m’han dit que no. He trucat als Mossos d’Esquadra per veure si podien fer-hi alguna cosa i també m’han dit que no.»

Renfe assegura que no va posar un servei alternatiu d’autocars perquè no era factible i perquè, a més, la línia estava operativa, tot i que amb restriccions.

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,912SeguidoresSeguir
21,600SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?
Verificado por MonsterInsights