15.2 C
Castelldefels
jueves, marzo 28, 2024
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
0,00€

No hay productos en el carrito.

Dret a reparar

Dret a reparar. A la Unió Europea es generen cada any 35 milions de tones de brossa i s’emeten 261 tones de CO₂ a causa dels aparells que es llencen. Molts dels productes que es llencen, però, encara són «viables» i es podrien reparar amb certa facilitat i prolongar-ne la vida útil. Això suposa un cost de 12.000 milions anuals per als consumidors.

Per combatre-ho, la Comissió Europea proposa engegar una iniciativa legislativa per garantir el «dret a reparar» dels consumidors, amb l’objectiu d’evitar el malbaratament de recursos, estalviar diners a la ciutadania i avançar cap a un sistema d’economia circular.

A partir de la idea que hi ha molts béns que es podrien reparar i se substitueixen innecessàriament per altres de nous, el comissari de Justícia de la UE, Didier Reynders, ha presentat aquest dimecres la proposta «Right to Repair» (dret a reparar), en el marc del Green Deal europeu.

Informar els consumidors de l’obligació de reparar

«Els consumidors obtindran les eines que necessiten per escollir la reparació i fer una contribució positiva a l’economia circular. També s’envia un missatge important a les empreses que els models comercials sostenibles i les inversions en reparacions són rendibles.»

A més, els fabricants hauran d’arreglar un aparell sempre que no sigui més car que comprar-ne un de nou, segons ha insistit Reynders.

«Exigirem als venedors reparar quan arreglar sigui més barat o costi el mateix que substituir.»

Dret a reparar

Ningú podrà negar-se a reparar la vostra rentadora excepte si és tècnicament impossible», ha afirmat el comissari de Justícia, que ha afegit que els fabricants hauran de reparar un aparell fins i tot en el cas que l’hagi danyat el consumidor, tot i que aleshores podran reclamar un preu per la feina.

Imatge d'una rentadora
Imatge d’una rentadora (Europa Press)

Prioritzar la reparació, també fora de garantia

Més enllà de la garantia, Brussel·les vol que sempre que sigui possible es prioritzin les reparacions. Els consumidors tindran el dret a exigir la reparació d’un producte si és tècnicament reparable dins la llei comunitària, com les rentadores o els televisors.

Així, els usuaris podran reclamar una reparació i les empreses hauran d’informar de les condicions obligatòries per arreglar un aparell, que s’estendran per un període d’entre 5 i 10 anys, depenent del producte.

Dret a reparar

D’aquesta manera, els consumidors tindran sempre algú a qui recórrer quan vulguin reparar un aparell. A més, la Comissió confia que encoratgi els fabricants a desenvolupar models de negoci més «sostenibles».

Això no només permetrà reduir costos, sinó també disminuir residus i utilitzar materials per a noves produccions, en consonància amb el Green Deal europeu.

De moment, aquestes mesures no s’aplicaran a dispositius com els telèfons mòbils o les tauletes, però l’executiu comunitari apunta que s’hi incorporaran quan se n’aprovi la normativa d’ecodisseny, actualment en fase de negociació.

Pots seguir-nos també: Instagram i Facebook
Encuentra más noticias  La Prensa

Related Articles

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

*

Stay Connected

21,991FansMe gusta
3,912SeguidoresSeguir
21,600SuscriptoresSuscribirte
- Publicidad -spot_imgspot_imgspot_img

Latest Articles

Abrir chat
Hola!😊 ¿En qué podemos ayudarte?
Verificado por MonsterInsights