El cervell cura i regula la salut de tot el cos

Per tenir una vida plena i feliç, el més important és tenir un cervell sa. Ens ho ha explicat, al Tot és possible, el doctor en psicologia per la Universitat de Barcelona i professor de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut del mateix centre David Bartrés-Faz. Ell és l’investigador principal de l’estudi Barcelona brain health initiative , que fa un parell d’anys va engegar promogut per l’Institut Guttmann, amb el suport de l’Obra Social La Caixa, i que té com a objectiu entendre què podem fer per mantenir el cervell saludable a mesura que envellim.

Una de les conclusions principals d’aquest treball és que el cervell és l’òrgan regulador de la salut del nostre cos i no només a la inversa, com pensàvem fins ara. També ho han comprovat el catedràtic de neurologia Álvaro Pascual-Leone i Álvaro Fernández Ibáñez, fundador i líder de Shar-Bains, una organització que estudia com millorar la salut a través de la ciència del cervell i la innovació. Tots dos, juntament amb Bartrés-Faz, han escrit un llibre que porta per títol El cerebro que cura, amb Plataforma Editorial, i en què també ens expliquen que si aprenem a fer servir bé el cervell podrem evitar algunes malalties.

Amb Bartrés-Faz hem repassat com ho podem fer per tenir un cervell més saludable. Aquí teniu algunes de les recomanacions que ens ha fet:

Quatre pilars per tenir una bona salut cerebral

1. Tenir un pla vital o ikigai . Es tracta de tenir una raó de ser potent i marcar-se metes que tinguin sentit per un mateix en l’àmbit personal, professional o familiar. Portar a terme un patró concret de l’activitat cerebral ens permetrà resistir millor a les malalties i, fins i tot, ajudar-nos a viure millor.

2. Atendre les necessitats de socialització. Hem de gaudir de les relacions més properes (família, amics i parella), ja que tenen una influència molt gran sobre la salut mental, tant positivament com negativament.

3. Evitar la soledat, ja que pot ser més perillosa per a la salut que l’alcoholisme o el tabac. Hem de diferenciar entre estar sol i sentir-se sol.

4. Vigilar la salut integral, l’entrenament cognitiu, dormir les hores que toquen, fer exercici físic i dur una bona alimentació.

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


*