Els mercats municipals de Barcelona s’afegeixen a la venda “on line”

L’Ajuntament ha impulsat una prova pilot que posa en contacte els paradistes amb un supermercat en línia
La parada de fruita de Lluís Macià participa en la prova pilot de venda per Internet

La parada de fruita de Lluís Macià participa en la prova pilot de venda per Internet

Deu parades del Mercat del Ninot de Barcelona participen des de finals de novembre en un programa pilot impulsat per l’Institut Municipal de Mercats i el supermercat “on-line” Ulabox, que els ha de permetre vendre per internet les 24 hores del dia.

Lluís Macià és venedor de fruites i veu molt clar que aquesta venda és el futur.

“Si continuen les xifres que es fan jo crec que continuarem apostant per aquesta venda “on line”. La venda “on line” té un públic cada vegada més gran. És un client absolutament nou, no el coneixem, es un client que no ve al mercat.”

Guanyen nous clients i s’adapten als nous temps. Elisa Fernández és peixatera i diu que tothom acaba consumint per Internet.

“Jo sóc la primera que ho compro tot per Internet. És molt còmode i ens falta temps.”

Però hi ha paradistes que consideren que les comissions són massa elevades. Com Maria Antònia Andrés que és xarcutera.

“De moment, el tant per cent ens ha semblat una mica excessiu. És possible que a la llarga sí perquè tot canvia i a la gent jove l’hem de captar perquè l’horari que fem, a vegades, no els hi és massa adient.”

 

A Ulabox estan convençuts que serà així, perquè ofereixen als paradistes accés a uns clients que d’una altra manera no tindrien, el saber fer en tecnologia i tot el servei de magatzem i entrega de les mercaderies a casa del client. Per a en Jaume Gomà, conseller delegat i director general d’Ulabox.com, és una aposta segura.

“Les primeres xifres que tenim són absolutament aclaparadores: més de 3.000 comandes generades en poc menys d’un mes. Estem parlant que el 12% de les vendes d’Ulabox ja venen gràcies a les vendes que estem generant amb els paradistes del Ninot i amb una valoració de 4,9 sobre 5 dels clients que han comprat.”

Iniciatives com aquestes intenten plantar cara a gegants de la distribució com Amazon, que des de fa un any, a Barcelona, aliat amb una cadena de supermercats, ofereix un servei també de productes frescos.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *


*